Методология за оценяване на дигитално-медийните умения на гимназисти
Първата версия на методологията е публикувана през 2020 г. След две тестови проучвания и психометричен анализ методологията е редактирана в рамките на проекта “Интегрален подход за развитие на медийната грамотност на учениците”, който Коалицията за медийна грамотност изпълнява в партньорство с Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование и отново с финансовата подкрепа на Фонд Активни Граждани
Настоящото издание е публикувано в официалната уебстраница на Коалицията за медийна грамотност със свободен достъп в края на 2021 г. Тестовите единици, представени в двете приложения към методиката, са използвани в първото национално изследване за оценяване на дигитално-медийната грамотност на десетокласниците в България, което се провежда в рамките на 10 дни през януари 2022 г. и обхваща 229 паралелки в 170 училища от цялата страна, избрани на случаен принцип.