Конкурси по Схема за малки инициативи (тематични приоритети 1, 2 и 5)
Четвърта (извънредна) сесия на Схемата за малки инициативи (март 2022 - април 2022)
Тематичен приоритет № 1: Подобряване на демократичната култура и гражданска осведоменост

Вх. №: ACF/950

Oрганизация: Сдружение Нов път

Име на проект: Медийно образование за активно гражданство
Продължителност в месеци: 12
Регион за планиране: Северозападен
Област: всички

Вид: Проектно предложение по Схема за финансиране на малки инициативи

Сума по договор: 16941.25 (EUR)

Описание:

Основният проблем, към чието решаване е насочен проектът е преодоляване на дефицити в медийната грамотност и липсата на умения за разпознаване и противодействие на дезинформацията сред целевите групи и крайните потребители. Проблемът стана видим и особено значим при оценката и реакцията на части от населението във връзка с войната в Украйна. Целта на проекта е чрез разработване на образователни и информационни инструменти и материали,провеждане на обучителни и информационни събития да допринесе за подпомагане на медийната грамотност и гражданското образование в областите Враца, Монтана и Видин.За постигане на целта на проекта планираме разработване на информационни и образователни инструменти и материали - 2 казуса, 1 онлайн симулация, минимум 2 информационни материали, 2 презентации, „Наръчник за медийна грамотност“ и Брошура с образователни инструменти за медийна грамотност (европейски и български ); провеждане на 1 обучение и 6 информационни срещи. Общият брой на участниците в планираните събития/инициативи е 145. Крайният резултат е повишаване на медийната грамотност и изграждане на умения за разпознаване и противодействие на дезинформацията. Преки ползватели по проекта са граждански организации и публични институции (на национално и местно ниво). Крайни потребители по проекта са роми и хора в бедност.


Резултати:

 

Проектът адресира проблема с дезинформацията, медийната грамотност и разпознаването и противодействието на фалшиви новини в едни от най-необлагодетелстваните региони в България - областите Враца, Монтана и Видин. В дейностите взеха участие представители на местната администрация, като и участници от ромски произход.

Бяха изработени Наръчник за медийната грамотност и Брошура с образователни инструменти за медийна грамотност от българската и европейска практика. Проведено беше 1 обучение за медийната

Грамотност и 6 информационни събития– по 1 във Враца, Монтана, Видин, Хайредин, Оряхово и Роман. Като част от допълнителните комуникационни дейности по проекта беше изработено информационно видео за резултатите и дейността на организацията.

Основните ползватели на този проект са представители на местната администрация, на ромската общност и на необлагодетелстваните слоеве на населението в риск от бедност, които са изключително уязвими по отношение на информацията и справянето с фалшиви новини.

Полезник връзки:

https://network.newroad.bg/wp-content/uploads/2023/03/Mediina_Gramotnost.pdf

https://network.newroad.bg/wp-content/uploads/2023/12/Broshura_Mediina-Gramotnost-4-1.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=4cRFTkLhKFU

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: