Проектът е насочен към минимизиране на негативното влияние на стереотипи и дезинформация от виртуалния свят върху учениците от Лесотехническа професионална гимназия (ЛПГ)–Берковица, установено по време на социалната изолация и обучението в електронна среда във връзка с Covid-19. Проведеното през м. юни 2020 г. проучване сред учениците за установяване нагласите им за четене показва, че едва 35% от тях проверяват източника на информация, а 37% правят справка за данните от други източници. Срещата с противоречива информация, заедно с други дефицити води до неадекватна реакция към потока от информация (източник: месечен доклад на училищния психолог). Ситуацията е преодолима чрез създаване на умения за оценяване и формиране на критично отношение към истинността на информацията. Дейностите кореспондират с целта на проекта - насърчаване на медийната грамотност и гражданското образование. Обучението на учениците за подобряване на медийната грамотност и придобиване на гражданска компетентност и създаването на уеб портал за дигитално гражданство са ключови за постигане на поставената цел. Дейността „Разработване на Наръчник с методика за преподаване/учене на медийна грамотност и медийни стереотипи“ подпомага учителите за пълноценно взаимодействие с учениците в електронна среда. Проектните дейности са планирани за реализация в рамките на 7 месеца, а основното място на изпълнение е ЛПГ – Берковица, където ще бъде проведена и симулация на референдум като част от обученията.
Проектът имаше за цел насърчаване на медийната грамотност и гражданското образование на ученици от 8 до 12 клас. В тази връзка беше проведено обучение за подобряване на медийната грамотност и придобиване на гражданска компетентност на 74 ученици в ЛПГ – Берковица, партньор по проекта. Поради пандемията от КОВИД-19 част от занятията бяха проведени в платформа Тиймс. Създаденият уеб портал за дигитално гражданство подпомагаше процеса на обучение.
В дейността „Симулация на референдум“ учениците от гимназията приложиха формираните граждански компетентности.
Разработването на Наръчник с методика за преподаване/учене на медийна грамотност и активно гражданство подпомогна учителите за пълноценно взаимодействие с учениците в електронна среда.
Придобитите граждански компетентности на младежите от целевата група обуславят тяхното адекватно бъдещо поведение като активни граждани.
Гарант за устойчивост на постигнатите резултати са и подобрените умения на педагозите по преподаване на медийна грамотност, постигнати чрез разпространения Наръчник.