Конкурси за стратегически проекти (тематични приоритети 3, 4 и 6)
Първи конкурс за стратегически проекти (октомври 2018 - януари 2019)
Тематичен приоритет № 3: Овластяване на уязвими групи

Вх. №: ACF/120

Oрганизация: Фондация "Лърн"

Име на проект: Ефективно здравно и сексуално образование за българските тийнейджъри чрез образователни курсове и атрактивно онлайн съдържание
Продължителност в месеци: 16
Регион за планиране: всички

Вид: Проектно предложение по Конкурс за стратегически проекти

Сума по договор: 44450.60 (EUR)

Описание:

България оглавява всички негативни статистики в Европа, свързани със сексуалното здраве на младите хора – бременност на момичета от 14 до 19 години, насилие, сексуално предавани инфекции и др. Коренът на проблема е, че няма здравно и сексуално образование в задължителната учебна програма, а вкъщи тези теми са табу. Проектът ще запълни дупките в знанията на 35000 средностатистически ученици, с всякакъв социален статус, етнос и религия, от цялата страна, на възраст между 12 и 18 години, за да могат да взимат правилните и добре информирани решения за сексуалното си здраве и личния си живот. Те ще знаят какво ги очаква в пубертета и как да реагират, как да се предпазват от забременяване, сексуално предавани инфекции и сексуално насилие, как да устояват на натиск, да защитават позициите си, да казват “не” и да общуват помежду си пълноценно и свободно. Ще знаят как да разпознават безпогрешно рисковите фактори и поведения, от които биха пострадали и как да избягват тези ситуации. Ще постигнем това като разработим ефективни и атрактивни образователни материали: 96 онлайн статии, публикувани във вече успешния сред целевата група loveguide.bg, 96 видеа в образователния YouTube канал LoveGuide с 25К потребители, и 4 пакета дигитализирани и качени в e-learning система уроци по 4 основни теми: промени в пубертета, безопасен секс, безопасно и отговорно поведение онлайн, и предпазване от сексуално насилие и експлоатация. Ще проведем пилотен курс от 4 модула (общо 8 учебни часа) в 3 училища в Троян, Павликени и София за 240 ученици, който ще е модел за системно здравно и сексуално образование в мн. др. училища. Ще проведем часове по здравно и сексуално образование в Час на класа с още 1300 ученици в други 8 населени места в страната. Ще направим 2 големи проучвания с децата, с които ще работим за измерване на входно и изходно ниво на знания и на социален ефект от работата ни. Ще имаме силна комуникационна и рекламна кампания за достигане до максимален брой хора от целевата ни група, а и от широката общественост.


Резултати:

България оглавява всички негативни статистики в Европа, свързани със сексуалното здраве на младите хора – бременност на момичета от 14 до 19 години, насилие, сексуално предавани инфекции и др. Коренът на проблема е, че няма здравно и сексуално образование в задължителната учебна програма, а вкъщи тези теми са табу. Проектът имаше за цел а запълни дупките в знанията на 35 000 средностатистически ученици, с всякакъв социален статус, етнос и религия, от цялата страна, на възраст между 12 и 18 години –
- за да могат да взимат правилните и добре информирани решения за сексуалното си здраве и личния си живот;
- за да знаят какво ги очаква в пубертета и как да реагират, как да се предпазват от забременяване, сексуално предавани инфекции и сексуално насилие, как да устояват на натиск, да защитават позициите си, да казват ‘не’ и да общуват помежду си пълноценно и свободно;
- да разпознават безпогрешно рисковите фактори и поведения, от които биха пострадали и как да избягват тези ситуации.

В рамките на проекта бяха разработени ефективни и атрактивни образователни материали: 123 онлайн статии, публикувани във вече успешния сайт сред целевата група loveguide.bg с 377 различни рекламни кампании в Google AdWords по ключови думи и 342 075 потребители на сайта, които общо са прочели 621 104 страници, 96 видеа в образователния YouTube канал LoveGuide с гледания над 4 400 000 и с нови абонати над 21 600, и 4 пакета дигитализирани и качени в e-learning система уроци по 4 основни теми: промени в пубертета, безопасен секс, безопасно и отговорно поведение онлайн, и предпазване от сексуално насилие и експлоатация.

Пилотната училищна програма бе приложена за 79 ученици в София и 65 ученици в Троян. Отделно от тях бяха проведени общо 57 учебни часа по „Здравно и сексуално образование“ за 959 ученици в 7 населени места. Проектът имаше и силна комуникационна и рекламна кампания за достигане до максимален брой хора от целевата група, а и от широката общественост с 31 медийни публикации и 377 Google AdWords кампании и ежеседмични постове във Facebook & Instagram. Бяха проведени и две годишни онлайн проучвания сред аудиторията на бенефициента - с 1800 и 1500 потребители.

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: